Pieczeń wieprzowa








PIECZEN WIEPRZOWA 



Składniki:


  •  1, 5 kg łopatki
  •  1,5 kg boczku

Boczek kroiłam w cienkie paski.. Zasypałam mieszanką z przyprawami 18g/kg mięsa.(pieprz. liść laurowy, rozmaryn. Kolendra, ziele angielskie).
I to wszystko zostawiłam na 2 godziny.
Mięso czyli łopatka ½ zmieliłam na sitku Fi 10, a drugą połowę na sitku Fi 8.  Do zmielonego mięsa dodałam peklosól 18g/kg i przyprawy, czyli pieprz i czosnek 3g/kg/
Wszystko dobrze wyrobiłam dodając 100 ml wody.
Farsz podzieliłam na 2 części.
Pokrojone paski boczku układałam w  przeplataną kratkę,  na wierzch rozkładałam czosnek pokrojony w płatki. Farsz uformowałam w kształcie klopsa.. i zwijałam bardzo starannie w materiał boczkowy. Wierzch można posypać wg uznania. Gotowe przełożyłam na blachę i do piekarnika. Piekłam w temp 130 stopni, kontrolując temp w środku do uzyskania 68 stopni.



Komentarze

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...