Ciastka brownie





Te ciasteczka warte grzechu. Bardzo głęboko czekoladowe, rozpływające się w ustach .
Moich ciasteczek nie przekładałam kremem, nie mniej jednak, niebo w gębie :)
Przepis zaczerpnięty z https://www.mojewypieki.com/post/ciastka-brownie-z-kremem-z-masla-orzechowego


Ciasteczka brownie




Składniki na 12 ciastek (już przełożonych kremem)

  • 200 g gorzkiej czekolady + 150 g dodatkowo, posiekanej (nadają się też chocolate chips)
  • 40 g masła
  • 2 jajka
  • 140 g drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 35 g mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło roztopiłam w garnuszku. Czekoladę 200 g posiekałam i wrzuciłam do roztopionego masła, odstawiłam z gazu i wymieszałam. Ponownie postawiłam na wolnym gazie , mieszałam , by czekolada dobrze się roztopiła. Odstawiłam.

Jajka ubiłam z cukrem i wanilią do jasnej i puszystej masy. . Dodałam przesianą mąkę pszenną z proszkiem, ubijałam. Dodałam masę czekoladową i ubijałam do połączenia. Dodałam resztę posiekanej czekolady (150 g) i wymieszałam. Tak przygotowaną masę ciasteczkową odstawiłam na 10 minut (nie dłużej i nie krócej) by zgęstniała.

Po tym czasie wykładałam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia po 1 łyżce  masy brownie zachowując odstępy.. Piekarnik nagrzałam do  180ºC piekłam  przez około 8 - 10 minut aż ciasteczka wyrosną i popękają (piekłam 8 minut z termoobiegiem). Upieczone, ściągnęłam  z blachy po ostygnięciu.
Ciasteczek nie przekładałam kremem, dla nas i tak były mega pyszne.
Smacznego !



Komentarze

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...