Serek topiony




Składniki:
  • 500g twarogu
  • 5 g soli
  • 5 g sody
  • 70 g masła (raz daję, raz nie daję ale z masłem lepszy), a ja zamiast masła dodałam serek mascarpone.
Dodatki dowolne: 
  • ulubione przyprawy, zioła, szynka, boczek, cebulka, czosnek, kminek, pesti, ziarna. Co dusza zapragnie.

Wykonanie:
Twaróg rozgnieść widelcem w misce, posypać sodą po wierzchu, przykryć i zostawić najlepiej na noc - to jest proces gliwienia. Następnie dodać sól a miskę z twarogiem ustawić nad garnkiem z wodą i w kąpieli wodnej rozpuścić aż nie będzie grudek. Na końcu dodać masło i dodatki, wymieszać. Przełożyć do pojemniczków, wierzch nakryć folią (przykleić do serka) aby nie utworzył się kożuch. Schłodzić.

PS nie trzeba zostawiać na noc, można od razu topić nad parą, co też uczyniłam. Nie lubię zgliwiałego zapachu. Przepis dostałam po koleżeńsku, od Alinki .






Komentarze

  1. Brawo Halusiu i Zosieńko! Wspaniały blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja robię podobnie tylko zamiast masła dodaje 4 łyżki śmietany / nie jest twardy można smarować/ a
    zamiast soli wegete .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...