Mini kruche szarlotki






Mini kruche szarlotki



Nie mogłam się oprzeć, mini kruche szarlotki w kształcie słoneczka smakują niesamowicie. 
Ciasto kruche rozpływa się w ustach , a jabłuszka karmelizowane, niebo w gębię. Przepis ten zagości u mnie na stałe , dziękuję Ewa , jesteś moją inspiracją . Tutaj często zaglądam korzystam z tych przepisów.

Składniki:

Ciasto kruche:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 100 g zimnego masła
  • 1 żółtko
  • płaska łyżka kwaśnej śmietany 18%
  • 4 łyżeczki cukru pudru 
  • szczypta soli

Z wyżej podanych składników zagniatamy ciasto, formujemy kulę i zawijamy w folię , schładzamy w lodówce minimum godzinę. 

Karmelizowane jabłka 


  • 2 jabłka (około 400g)
  • 1 łyżeczka masła
  • 1 łyżka cukru pudru
  • pół opakowania przypraw do szarlotki


Jabłka umyć, obrać i pokroić w kosteczkę. Na patelnię wsypać cukier, gdy zacznie się karmelizować dodać masło i jabłka. Całość podsmażyć aż wyparuje sok puszczony przez owoce. Pozostawić do ostudzenia.

Dodatkowo:

  • cukier puder do oprószenia


Przygotowanie:

Stolnice podsypać mąką, ciasto rozwałkować na grubość około 2-3 min. W danej chwili nie miałam pod ręką formy serduszka, więc wykroiłam kółka. Na środek każdego kółka nakładałam łyżeczką karmelizowane jabłka. Przykryłam drugim kółkiem a brzegi sklejałam palcami. 
Na każdym kółku zrobić nacięcie w 3 miejscach by odparował sok podczas pieczenia. 
Gotowe serca ułożyć na blasze, wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia. 
Wstawić do nagrzanego piekarnika do temp 190 stopni i piec 15-20 min.
Ostudzić i posypać cukrem pudrem.
Smacznego !







Komentarze

  1. Cieszę się bardzo, że smakuje :) wyglądają uroczo w każdym kształcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo smakują, a degustatorów było sporo, tak że to nie jest tylko moja opinia.

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...