Wyrób szynkowarowy, parzony z fileta indyka.





Chcąc zrobić taki wyrób, wystarczy zakupić pojemnik odpowiednio do tego przystosowany, który nazywa się szynkowar. Aby cały proces przebiegł prawidłowo, potrzebne będą 2 termometry. Jeden do mierzenia temp wody, a drugo do kontrolowania temp wsadu. Cały proces produkcji , nie jest trudny, wystarczą chęci, a domowników możemy zaskoczyć smaczną szyneczką, która utrzymuje świeżość dłużej od tych wyrobów marketowych.

Wyrób szynkowarowy, parzony z fileta indyka.


W moim przypadku 1 kg filet z indyka już po usunięciu błon i ścięgien. 80% mięsa kroimy w kostkę mniej więcej 3/3, 20% mielimy na sitku fi 3 oczywiście wcześniej peklowane 48 godzin , dawką peklosoli 18g/kg. Po peklowaniu oba mięsa łączymy, dodajemy 2g/kg pieprzu białego oraz 100 ml wody. Wszystko dobrze wyrabiamy do uzyskania kleistości. Zapakowane w worek przystosowany do parzenia, ja upychałam łyżka bo do tej ilości nie było potrzeby brudzić nadziewarki. I kolejny etap, czyli obróbka termiczna, czyli szynkowar umieszczony w garnku z wodą o temp 80-82 stopni do uzyskania w środku 72 stopnie. Po parzeniu, pojemnik umieszczamy w zimnej wodzie do wychłodzenia. Następnie luzujemy sprężynę i stawiamy w zimnym pomieszczeniu. Ja wystawiłam na balkon i na kolację już mogłam jeść.

Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...