Parówki

  •  
  •  

Parówki


Surowiec na 3 kg:


  •  wp I szynka 1 kg
  •  mięso z udek kurczaka 1,2 kg
  •  podgarle 0,80 kg


 Mięso peklowane 48 godzin 18g/kg

 

Przyprawy:

 

  • 2g/kg pieprz czarny

  • 2g/kg papryka słodka

  •  1g/kg gałka muszktołowa

  • 1g/kg gorczyca (mielona)

  • 1g/kg cukru

  • 1g/kg czosnek

  • 10% lodu


Wykonanie:


Dobrze schłodzone mięso zmieliłam na sitku fi2,5.
Na 30 min wstawiłam do zamrażarki i ponownie zmieliłam.
Dodałam wszystkie przyprawy , całość dobrze  połączyłam .
Ostatni etap to blendowanie z pokruszonym lodem do uzyskania w miarę gładkiej masy.
Temp farszu podczas blendowania oscylowała w granicach 8-10 stopni.
Gotowy farsz nadziany w jelita baranie.
Osuszanie w temp pokojowej 1-2 godziny.
Wędzone w temp 50 stopni do uzyskania koloru .
Parzenie w wodzie o temp 70-72 stopnie 10 min .
Po parzeniu szybkie hartowanie.
Jestem zadowolona, w smaku są bardzo dobre, lekko pikantne.
 





Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...