SZYNKA KONSERWOWA

  •  
  •  


SZYNKA KONSERWOWA


Składniki:

  •  wp I - szynka - 1,40
  •  wpII - 30 dkg
  •  wpIII- okrawki z szynki - 30 dkg

Mięso klasy I pokrojone w dużą kostkę.
WpII zmielone na sitku fi 9
Wp III zmielone na sitku fi 4

Woda 100 ml

Przyprawy:


  •  2 g czosnku/kg
  •  18g 50/50 soli i peklosoli / kg
  • 3 g pieprzu / kg



Do zmielonego mięsa kl III dodałam wszystkie przyprawy oraz wodę. Wszystko dobrze połączyłam i wrzuciłam do miski z wpI  i wp II. Całość dobrze wyrobiłam do momentu aż masa stała się kleista.
Potem już tylko do szynkowarki, wyłożyłam folią celulozową gdyż nie posiadałam innego opakowania.
Szynkowar wstawiłam do wody o temp 100 stopni .. a potem już dalsze parzenie w temp 80 stopni przez 100 min.
Może konserwa nie prezentuje się profesjonalnie ale w smaku jest pyszna.




Komentarze

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...