Kakaowe gniazdka z kokosem




Kakaowe gniazdka, znakomicie się prezentują na świątecznym stole. Moje się nieco innego kształtu, gdyż wyciskałam przez urządzenie do wyciskania ciastek, ale myślę że wyszły poprawne. 
Korzystałam z tego przepisu https://babywkuchni.com.pl/kakaowe-gniazdka-z-kokosem/


Kakaowe gniazdka z kokosem

Składniki:

Gniazdka

  • 210 g mąki
  • 100 g zimnego masła pokrojonego w kostkę
  • 80 g cukru pudru
  • 40 g kakao
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Masa kokosowa:

  • 125 ml mleka
  • 25 g cukru
  • 50 g masła
  • 60 g wiórków kokosowych

Dodatkowo:

  • kolorowe jajeczka cukrowe 

Wykonanie:


Ze składników na gniazdka wyrabiamy ciasto – ja robiłam to ręcznie. Formujemy z niego kulę, owijamy w folię i wkładamy do lodówki na minimum godzinę.
Po tym czasie wyjmujemy ciasto i dzielimy je na małe kawałki, mniej więcej wielkości orzecha włoskiego (ok. 35-gramowe). Przeciskamy te kawałki ciasta przez wyciskarkę do czosnku, formując kształt gniazdek – od razu na papierze do pieczenia ułożonym na blasze. Cały kawałek ciasta nie zmieści się do wyciskarki, więc dzielimy go na 3-4 części i uzupełniamy, starając się, żeby wyciskane sznureczki się nie przerwały, dopóki nie przeciśniemy całego 35-gramowego kawałka ciasta, tworząc jedno gniazdko.
Za pomocą nakrętki robimy w gniazdkach wgłębienie. Dociskamy nakrętkę prawie do samego dna. Na koniec ręcznie poprawiamy gniazdka, żeby nadać im okrągły kształt. Jeśli pojedyncze nitki będą odstawać, to po upieczeniu szybko się wykruszą.

Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...