Pizza na spodzie z cukinii









Zainspirowała mnie pizza Koleżanki  z forum " wędliny domowe''.
Wprowadziłam małe zmiany, bo zamiast mąki pszennej i ziemniaczanej dodałam mąkę owsianą.


Pizza na spodzie z cukinii.


Składniki:


  • 1 średnia cukinia
  • 3 łyżki mąki owsianej
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 2 jajka
  • 2 łyżki sezamu
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz  i sól


Sos:


  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżeczka bazylii
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 ząbek czosnku
  • pieprz i sól


Wykonanie:


Do koncentratu pomidorowego dodać oregano , bazylię oraz przyprawy.
Wszystko dobrze połączyć



Wierzch:


plasterki wędliny według uznania ja miałam swojej roboty.
pomidor
cebula
50 g ser mozzarella tarty


Wykonanie:


Cukinie umyć i zetrzeć na  tarce ( łezki), przełożyć na sito i odcisnąć.
Dodać mąkę, jaja, sezam, pałatki owsiane, czosnek przeciśnięty przez praskę  oraz jajka.
Doprawić do smaku pieprzem i solą.
Wyłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawić na 20 min do nagrzanego piekarnika z termoobiegiem  220 stopni , spód musi się dobrze podpiec.
Po tym czasie wyciągamy spód i rozsmarowujemy sos, układamy na wierzch dodatki i na końcu posypać serem.
Pizza ponownie wraca do piekarnika na 5 min.
Gotowa, można jeść :)
Smacznego !


Komentarze

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...