GOLONKA Z SZYNKOWARA





WYRÓB Z SZYNKOWARKA



Trzeba sobie jakoś wypełnić, czas więc zrobiłam wyrób w szynkowarze.


GOLONKA Z SZYNKOWARA

 Składniki:


golonka 80dkg ( pozbyta kości i skóry) w kostkę 2/2 cm
- boczek 50 dkg zmielony na sitku fi 8
- 20 dkg (wszystkie ścinki po obróbce golonki)zmielona na sitku fi 4
- pieprz 3 g/kg ( grubo zmielony)
- czosnek 2g/kg
- 100 ml wywaru z ugotowanej skóry
- peklosól 18g/k
 

Mięso było peklowane 48 godz dawką peklosoli w ilości 18g/kg


Wykonanie:

Wyżej wymienione składniki zmieliłam , dodałam golonkę pokrojoną w kostkę , dodałam przyprawy i wywar. Wszystko dokładnie wyrobiłam i umieściłam w szynkowarze.
Pozostawiłam w lodówce na 2 godziny celem osadzenia. Po tym czasie umieściłam  szynkowar w garnku z wodą o temp 72-75 stopni i parzyłam  do uzyskania odpowiedniej temp czyli 72 stopnie.
Zaznaczam , że galaretka, która powstała jest zupełnie naturalna bez żelatyny.
Po zakończeniu obróbki cieplnej, szynkowar umieściłam w garnku z zimną wodą, poluzowałam  sprężynę .
Już schłodzony umieściłam w zimnym pomieszczeniu... balkon , lodówka do następnego dnia.

Smacznego !!

Jeszcze dodam że ta ilość mięsa nie zmieściła mi się do szynkowau, więc to co zostało nadziałam w osłonkę białkową i parzyłam jednocześnie w jednym garnku .
Wagowo miała 50 dkg ale jeszcze ciepłą dałam Córce wiec fotki też nie mam.
 



Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...