BOCZEK ROLOWANY








BOCZEK ROLOWANY


Kawałek boczku pozbawiony skóry rozcięty w poprzek niczym książka. Po rozłożeniu powstaje grubsze łączenie, zostało rozbite  tłuczkiem.
 Mięso zapeklowane dawką  peklosoli 20g/kg przez  5 dni.
Dwa dni przed końcem peklowania boczku , przygotowałam w moim przypadku 30 dkg mięsa z łopatki, które zapeklowałam 18g/kg.
W dniu przygotowania boczek rozłożyłam i  natarłam przyprawami czyli pieprz, czosnek. Mięso z łopatki zmieliłam na sitku fi 4 i dodałam pieprz grubo mielony 3g/kg, czosnek 3g/kg oraz kolorowy pieprz w całości.
Mięso mielone rozłożyłam na płacie boczku, zwinąłem i osznurowałam.
Z racji tego ze brakło mi folii celulozowej którą zamierzałam użyć, rozciętym workiem do pieczenia owinęłam zrolowany i osznurowany boczek.
Boki związałam sznurkiem i powstał fajny duży '' cukieras''.
Wstawiłam do nagrzanego piekarnika o temp 100 stopni  do uzyskanie wewnątrz 72 stopnie.
Boczek mięciutki, smakuje wybornie. Co prawda ciut dla mnie za tłusty , ale już nie marudzę.
Smacznego !!

Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...