CHLEB GÓRALSKI










CHLEB GÓRALSKI



Co prawda, przepis na chlebek już jest na moim blogu a dzisiaj w nieco innej odsłonie.

Chlebek góralski , w smaku bardzo smaczny, wilgotny i długo utrzymuje świeżość.
Ja zrobiłam z połowy porcji, czyli z 1 kg mąki.
Przepis dostałam od Kolegi.


Składniki:



 2kg mąki (1kg żytniej, 1kg pszennej)
 2 duże łyżki soli
 3 duże ziemniaki
 50g drożdży lub zakwas chlebowy ( ja piekłam na samym zaczynie)
1,5 l maślanki lub serwatki
 

Sposób wykonania:


Ziemniaki gotujemy w łupkach bez soli, które po ugotowaniu ucieramy na drobniutkiej tarce. Do dużego gara wsypujemy mąkę, sól, utarte ziemniaki, zakwas lub drożdże, które rozpuściliśmy w letniej wodzie z dodatkiem łyżki cukru - oczywiście wyrośnięte. Mieszamy składniki, dolewając stopniowo serwatkę. Po dokładnym wyrobieniu ciasto dzielimy na dwie części i wkładamy do  keksówek wcześniej wysmarowanych masłem.
 Posypujemy mąką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. U mnie to trwało 6 godz gdyż chleb zrobiłam na zakwasie.
Gdy ciasto podwoi swoją objętość, nacinam i wkładam do nagrzanego piekarnika o temp 200 stopni na 1 godzinę.
Chlebek utrzymuje długo świeżość ze względu na dodane ziemniaki.

Smacznego !!



Komentarze

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...