KIEŁBASA NA GRILLA






 

KIEŁBASA NA GRILLA


Praca w duecie z Renią 

Bazowałam na przepisie Waldemar/a,  dziękujemy ☺. Nasza z małą modyfikacją czyli 

zamiast podudzia drobiowego, dałam udziec z indyka.

Co do bukietu przypraw, w całości zaczerpnięty z przepisu Waldka.

Zresztą  żadna z nas nie odważyła by  się zmienić, gdyż dopracowany jest w punkt.

Składniki :

-  Z udźca z indyka wykroiłam

I 1,5 kg mielone na sitku fi 13, może być na fi 10 

II 0,5 kg mielone na sitku fi 4

- 1,3 kg  Podgarle mielone na sitku fi 8

- 1,9 kg Boczek bez skóry mielone na sitku fi 8

- 0,8 kg Golonka mielona na sitku fi 4

Ponadto:

- Jelita wieprzowe kaliber 26/28

- 300 ml wody

Przyprawy :

- 18 g/kg sól morska i peklowa 50/50 

- 2,5 g/kg pieprz czarny

- 2g/kg pieprz ziołowy

-4g/kg czosnek

-2,5g/kg gorczyca ziarno

-1,2 g/kg majeranek

- 2,5g/kg cebula susz

- 3g/kg pomidory suszone w płatkach

Wykonanie:

Z udzca indyka wykroiłam klasę pierwszą i drugą. 

Boczek został pozbawiony skóry.

Z podgarla usunęłam gruczoły i skórę.

Golonkę wytrybowałam i usunęłam skórę.

Każdy rodzaj mięsa zmieliłam na wyżej wymienionych sitkach. 

Dodałam przyprawy, sól morską i sól peklową oraz wodę.

Wszystko dobrze wyrobiłam i nadziałam w jelita i okręciłam porcyjne kiełbasy, które parzyłam w wodzie o temp 70 stopni 20 min. 

Po parzeniu kiełbasa została zahartowana.

Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...